Inkoop in strategisch perspectief
Ook beschikbaar:
uitgebreide preview van 44 pagina’s
Voor wie?
De auteurs richten zich primair op inkoopprofessionals, die inkoop krachtig binnen hun organisatie willen verankeren. Inhoud, vorm en taal zijn zo gekozen dat het boek ook toegankelijk is voor de managers aan wie inkoopprofessionals rapporteren.
Belangrijkste verschillen met Inkoop in strategisch perspectief, 6e editie:
- Inclusief deze online website met persoonlijke inlogcode (binnenkort) waar u gratis extra specials kunt raadplegen.
- De eerste drie katernen gaan over:
- Inkoop logistiek en supply chain
- Onderhandelen en inkoop
- Public Procurement
- Compacter boek, minder hoofdstukken, meer praktijkgericht, directer taalgebruik, minder Engelstalige terminologie, eigentijdse vormgeving
- Nu geschreven vanuit perspectief van organisaties waarbij indien relevant verbijzondering naar bedrijven of publieke organisaties.
Meer aandacht voor:
- Cyclisch inkoopmodel naast het lineair inkoopmodel
- Complete beschrijving van het inkooptraject (van specificatie tot order en facturatie)
- De publieke sector (we spreken over organisaties, waarbij voorbeelden gebruikt worden uit zowel zorg, industrie, bedrijfsleven, retail als de publieke omgeving)
- Contract- en leveranciersmanagement
- Risico- en stakeholdermanagement
- Operationale inkoop en informatiesystemen